www.veragelinlik.com

Gelinlik Alan Çiftlere Balayı Vera Gelinlik'ten

Slide background

Batı Kapadokya Videoları

Kurumsal video çekimlerinizin yanı sıra Kapadokya'nın diğer yarısı Bati Kapadokya tanıtımlarını da üstlenmek arzusundayız. Bu noktada grubumuzla beraber çeşitli kısa ve tanıtıcı videolar çekeceğiz. Yine bu videolara Batı Kapadokya Video, sayfasından ulaşabilirsiniz.

Kendi Çekim Videonuzu Gönderin

Videonuzu bize göndermek için iletişim bağlantısını kullanabilirsiniz.

Aksaray Üniversitesi ve Aksaray’ın Geleceği

2006 yılında açılan Aksaray üniversitesi, Enformatik verilerine göre 401,32 puan ile Türkiye sıralaması 77 olmuştur. Oldukça kısa sürede 150 üniversite arasından 77. sıraya gelmek başarı gibi duruyor. En kısa sürede ilk 50 ve ilk 10 sıralar içerisinde yer almasını temenni ediyoruz. Bu konuda başta Prof. Dr. Yusuf Şahin olmak üzere tüm öğretim kadrosuna iş düşüyor. Aksaray’ın öz markaları ve yerel işletmeleri Aksaray Üniversitesine sahip çıkmak zorunda.

Eğitim Kalitesi En Büyük Gelişmedir

Boğaziçi Üniversitesi’nden Turizm yeterlilik alırken keşfettiğim şey, “Başarılı Öğretmen Nasıl Olunur?” kavramıydı. Elbette Bülent Ecevit Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği okurken aldığım eğitimde çok iyi öğretmenlerle karşılaştım. Fakat; Boğaziçi eğitim sürecinde 300 kişilik sınıfın tam anlamıyla derse katıldığı, beyin fırtınalarının olduğu, anı ve hayat tercübelerinin harmanlandığı, arka fonda klasik müziğin yer aldığı, güçlü bir ses tonu ve size “50 yıl turizmde çalıştığınızda öğrenebileceğiniz bir çok çıkarıma 3 ay da öğreteceğim.” diyen bir güdüleme ile unutamadığım bir süreçtir.

Herşeyin başı iyi bir eğitim fakat bunu nasıl anlarız? Çok basit bir kere tüm eğitmenlerin başındaki kişinin şunu söyleyebiliyor olması gerekir “Biz Türkiye’nin en iyi öğretmenlerini yetiştireceğiz.” Her bir öğrencimiz İvan Pavlov’un yaptığı deneyler tarzında çalışmalar yapacak ve cevapsız da olsa kuramsal sorular sorabilmesi gerekir.

2015 yılı 3. çeyreğinde Türk SEM olarak Google Türkiye‘ye bağlı ajanslar arasında 1. olmuş iş yükümüz haylice artmıştı. Aynı dönem şahsi bir asistan almaya karar verdim. Yaklaşık 10.000 başvuru geldi ve ilgili başvurulardan 5 kişi ile ayrı ayrı çalışma imkanı elde ettim. Şunu belirtebilirim ki eğitimin ürünü olan bu öğrenciler yoğun ticaret dünyasına genel olarak hazır değildi. Bunun başlıca nedenlerine değineceğiz.

Bu zamana kadar yanımda şahsi asistan olarak çalışan bir çok kişi Türkiye’nin en çok okunan gazetelerinden, en büyük holdinglerine kadar geniş bir yelpazede iş imkanı buldular ve şu an görevlerini başarıyla yerine getirdiklerine eminim.

  • Başarı Açlığı – Ticaret dünyasında şu kesin bir kavram ki o da çok çalışmak gerektiği. Bu da ancak içsel güdülenme ile olur. İçsel güdülenme başarının içselleştirilmesi ile gerçekleşebilir. Bu kişisel kazanım ise kritik dönem kazanımıdır.
  • Kademeler Mantığı – Hiç bir başarılı kurum size ilk etapta kritik bir konumu sunmaz. Elbette aşamalı olarak üstlenilecek görevler ve sonuçları gereklidir. 4 yıllık Bilgisayar Mühendisliği bitirilmiş olunsa bile işlevsel ticaret savaşında en büyük dilimi maalesef oluşturmuyor. Üniversiteden daha önemli olan tek şey ise kişinin ticaret kişiliğidir. Yani; biz buna deneyim diyoruz ama aslında tam olarak deneyim kelimesi “Kalite” felsefesini benimsememiş kişilerin yaptığı hatalar sonucu ödediği diyetlerdir. Kişi hataların cezasını çekmeden deneyim elde edebilir. Bu da yine ancak 0-12 yaş arasında aileninde içinde olduğu komplike eğitim sistemiyle oluşur.
  • Görev Tanımı – Değişken dünyada çoğu zaman görevler tanımı değişkenliğe uğrar ve buna ayak uydurmak gerekir. Üniversiteyi yeni bitirmiş birisi şunu unutmamalı ki her kademede yer almalıdır. Turizm okuyan bazı arkadaşlar geliyor ve hayallerinin bir otelin müdürlüğünü yapmak olduğunu söylüyor. Fakat; kişi sadece muhasebe departmanında çalışmış ve tüm deneyimi o. Bu şekilde müdür olunmaz, olunsa da başarılı müdür olunmaz. Kendisine 10 yıl vermeli ve tüm departmanlarda çalışması en son ön büro müdürlüğü sonrası doğru koşulları sağlayıp müdürlük anını beklemelidir.

Konumuz Aksaray Üniversitesi

Eğitim konusunda durumu çokta detaylandırmak istemiyorum. Konumuz olan Aksaray Üniversitesi’ne dönecek olursak en kritik temel hatalarını belirtmek istiyorum.

Aksaray Üniversitesi Öğrenci Sayısı : 24.633

Aksaray Üniversitesi girişi 2 kısımdan gerçekleştirilebilir durumda. Fakat bunlardan sadece Adana yolu üzerinde bulunan giriş kısmı açık. Bu kısımdan giriş ise oldukça uzun bir yola tekamül ediyor. Eğer giriş kısmı Yavuz Sultan Selim mahallesi tarafında olsa mesafe oldukça kısalacak. Sadece 1 güvenlik görevlisi ile kaç hayat kurtaracağımıza bakalım.

Adana Yolu girişi ile Yavuz Sultan Selim girişi arasında yaklaşık olarak araç ile ulaşımda 12 dakikalık bir mesafe kısalması gerçekleşiyor. Bir öğrenci üniversiteye 180 kere gider. 180 gidiş + 180 dönüş = 360 yolculuk yapar. 360 Yolculuk X 12 Dakika = 4.320 dakika (72 Saat) sadece 1 öğrencinin 1 yılda yolda ekstra geçen süresidir.

72 Saat X 24.633 Öğrenci = 1.773.576 Saat toplamda (ekstra) yolda geçen süre olarak görünüyor.

1.773.576 Saat – 73.899 Gün – 202 Yıl – 2.5 Ömür

Aksaray Üniversitesinin sadece giriş kısmındaki handikaptan dolayı 2.5 ömür her yıl tamamen boşa gidiyor. Bunun çözümü Yavuz Sultan Selim girişini aktif hale getirmektir.

Ulaşım ve Toplu Taşıma

Alt yapı sisteminin önemini Amerika’da 100 yıl önce keşfettiler ve günümüzde biz bu Alt Yapı organizasyonunu hala gerçekleştirmiyoruz. Aksaray’a bir belediye başkanı gelmeli ve tüm alt yapıyı baştan yapmalıdır. Nitekim bunun zamanı çoktan geldi. Aksaray Belediye Başkanı Enver Dinçer‘e bu konuda çok iş düşüyor.

Şu kesin bir duran bir kavram ki Hastane’den Başlayan Tramvay şu duraklara uğrayacaktır.

  • Hastane
  • Kültürpark (Lunapark Girişi)
  • Kültürpark (Adese Girişi)
  • 40 Metrelik (Paşacık Girişi)
  • Alparslan Türkeş Bulvarı
  • Öğretmen Lisesi
  • Yavuz Sultan Selim Girişi
  • Üniversite
  • Sanayi
  • Organize Sanayi

İlgili güzergahtaki tramvay çok değil yakın bir zamanda mecburi hale gelecek. Şimdiden planı ve projesini çizmek öncelikle Belediye’nin öncelikli görevlerinden. Elbette projeyi hayata geçirmek zorunda kaldıkları bir gün gelecek. Hem bu tramvay sayesinde yılda kaç yüz milyon dakikanın kurtulacağını hiç hesaplamıyorum bile.

Şu kesin bir veri ki Aksaray Üniversitesi büyüyor. Organize sanayi Türkiye ve Dünyaca ünlü ciddi markaları barındırıyor. Aksaray kış nüfusu yarım milyon civarında yaz nüfusu ise 750 bin civarında olduğunu tahmin ediyorum.

İlgili üniversite, hastane, organize sanayi ve sanayi için servis, toplu taşıma ve kişisel araçlarla ekstra olarak harcanan oldukça yüksek bir yakın maliyeti var. Bu yakıt maliyetinin ülke ve Aksaray içerisinde kalmasının ciddi bir ekonomik boyutu olacağı kesin.

Tahir

About Tahir

İstanbul'da Turizm, Reklam ve Gazetecilik yaptım. Günümüzde (2020 - Şimdi) Aksaray'da Veragelinlik.com ve Türk SEM Üzerinde Çalışmalarıma Devam Ediyorum.

Leave a comment